AEROLITPATRONER
Historie fra 1955
Brugte aerolitpatroner til fiskeri i Halkær aa

Rovfiskeren flygtede ,da han så sig afsløret
politiet i Nibe tog sig i går af en (lystfisker),som drev rovfiskeri i Halkær aa,og som benyttede en særlig facon for at opnå bedst mulige resultat for at bedøve eller dræbe fiskene.
I nogen tid har de,der har hørt detonatior.er, uden man egenligt var klar over aarsagen,men i går bemærkede man fra en landejendom en mand,der sejlede ned af aaen,og lidt senere hørtes detonationer i retning af hvor manden opholdt sig,og så blev man klar over sammenhængen. Formanden for lystfiskerforeningen, cykelhandler Emil Sørensen, Nibe blev underrettet og kom til stede med politibetjent N.Stær og inspektør Nicolaisen, men på det tidspunkt havde fiskeren følt sig bemærket og var forsvundet op over lyngbakken.

Politiet fandt den flygtede

Politiet optog eftersøgningen af manden og fandt ham også. Det var en 35 aarig arbejdsmand.  Efter en del udenomssnak gik han til bekendelse og indrømmede, han havde sænket aerolitladninger ned i aaen og bragt dem til eksplosion for på den måde at bedøve eller dræbe fiskene. Han havde gemt rest beholdningen af aerotlitladningerne under en lyngbusk, og her fand politiet dem. ved det pågældende sted saas flere døde havørreder flydende rundt på vandoverfladen.
Foruden at have anvendt ulovlige fangstmetoder, har den uheldige fisker også (fisket) på steder hvor han ikke har fiskeret og tilmed på et tidspunkt , da fiskene er fredet. Det bliver næppe nogen billig historie for ham.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160